čtvrtek 9. ledna 2014

Jen krátce

Napsala jsem zápočet z mikrobiologie. Hurá. Teď už jen zkouška z téhle příšernosti. Bakterie, viry, paraziti, houby, antibiotika... Ble, ble, ble. Ale moje nechuť k mikrobiologii trochu polevila a to díky tomuto blogu, Internal Optimist - A Junior Doctor Blog. Píše ho FY1 doktor z Velké Británie a na blogu jsou zaznamenány i jeho studentská léta. Vůbec nejzajímavější jsou zápisky z „elective", což je stáž v jiném nemocničním zařízení, než kde medik studuje - typicky je to v zahraničí, často v exotických zemích. Autor blogu strávil asi dva měsíce v Tanzánii v malé odlehlé nemocnici, kde pracoval v pro mě nepředstavitelných podmínkách. Musela to být úžasná zkušenost! Popisuje, jak diagnostikoval pacientovi s HIV a malárií ještě miliární TBC, jak vyšetřil dítě, našel pneumonii a předepsal amoxicillin (ono je opravdu dobré znát ta zatracená antibiotika) a zmiňuje i pityriasis versicolor (kterou jsem si tak konečně zapamatovala). Možná ta mikrobiologie není tak příšerný předmět a bude mít své využití...

Občas si říkám, že jsem měla blog psát úplně anonymně. Jednak (POZOR, VTIP!) nemůžu pomlouvat svoje spolužáky, a pak Hradec je docela malé město, a kdybych se podrobněji rozepsala o nějakém zajímavém pacientovi, měla bych pocit, že jsem ho tak trochu kompromitovala. No to je teď jedno. Dneska jsem se promenádovala v bílém plášti a viděla pacienta s infekční endokarditidou, sympatického starého pána s plicní embolií, dva chlapíky s ikterem (jeden byl tak žlutý, že už snad nemohl být žlutější) a plno dalších nemocných. A naše doktorka nám dala opožděný vánoční dárek - dobře píšící propisku. Drobnost, ale jak potěšila. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat