pátek 27. září 2013

Co bude dál?

Blíží se začátek nového semestru (ble, už v úterý) a já jsem pocítila nutkání zpravit svých cca 100 čtenářů o tom, co se bude s tímhle blogem dít, až se vrhnu do víru studia. Třeťák bude asi zábavnější, protože se konečně dostaneme k pacientům (hurá!), tak doufám, že bych sem mohla psát zajímavé zážitky z nemocnice. Bude tady i nepravidelné zpravodajství ze zápolení s novými i již známými předměty (mikrobiologie, už teď z tebe mám hrůzu) – prostě takový občasník jedné medičky z Hradce.

Přemýšlela jsem, že bych sepsala článek o studijních metodách, které jsem doposud vyzkoušela a které pro mě víceméně fungovaly. Jenže si myslím, že psát něco takového je kontraproduktivní. Žádná metoda není Svatým grálem, rozumíte. Během prváku jsem strávila dlouhé (a zbytečné) hodiny na internetu a hledala, jak se učit. Kdybych se místo toho radši učila. Takže nesmírně důležitý vzkaz – nehledejte, jak se učit, učte se! Je jedno, že to půjde blbě. Nikdo nemá žádné tajemné know-how, které studium zázračně ulehčí. Zvlášť prvák je jen o tom přilepit zadek k židli a učit se, učit se, učit se. Je fuk, jestli si vypisujete, děláte vlastní schémata, vytváříte si kartičky – stejně to bude k zbláznění. Možná k tomu něco napíšu, ale výsledku to nebude článek s nějak velkou hodnotou.

Další věc, o které se chci zmínit, je komunikace s vámi, se stovkou čtenářů, kteří sem občas zabloudíte. Časem napíšu něco málo ke každému předmětu, kterým jsem si prošla a ještě projdu, ale pokud jde o nějaké tipy, triky a různé rady, tak je nechci psát „naslepo“. Jestli vás něco zajímá, chtěli byste nějaký konkrétní článek, tak si řekněte. Ozvěte se v komentářích, nebo v postranním panelu můžete napsat na můj profil na Ask.fm. Ptejte se, odpovím.

Žádné komentáře:

Okomentovat