sobota 27. září 2014

Imunologie - 2. + 3. ročník

Pohodový a krátký předmět. Během letního semestru ve druháku a zimního ve třeťáku byly pouze tři praktika, přednášek bylo taky jen pár. Ty byly dobré, poskytnuté prezentace vynikající (ke zkoušce se z nich dá v klidu učit) a praktika byla taky fajn. Bylo řečeno něco v tom smyslu, že je jen na nás, kolik si z imunologie odneseme, a když se ke zkoušce naučíme alespoň ty základní věci, nikdo nám nebude dělat problémy. Sice to svádí k tomu, aby se člověk na imunologii úplně vykašlal, ale to rozhodně nedoporučuji. Jednak spoustu vědomostí z imunologie využijete v mikrobiologii a něco málo i v patologii, a pak i přes zvěsti, že ke zkoušce se stačí učit tři dny a pak zarecitovat, že imunitu dělíme na specifickou a nespecifickou, to zase až tak moc jednoduchý nebylo. První termíny byly někdy v listopadu, na zkoušku jsem se tak učila za plného provozu, věnovala tomu asi deset dní, a stejně se mi zdálo, že den dva navíc by nebyly vůbec špatné. Nepřišlo mi, že zkouška z imunologie je z těch, které se dají okecat. Okecat můžete patfyz, když máte solidní základ z fyziologie a ostatních předmětů, okecat můžete angličtinu, ale u imunologie bych na to tak nespoléhala. A navíc by mi to přišlo nefér vůči skvělým vyučujícím.

Jak už jsem řekla, učit se dá z poskytnutých prezentací, a když vám něco není jasné, najdete to v učebnici od Bartůňkové. Mě ale imunologie zaujala, tak jsem některým věcem chtěla porozumět trochu víc. Našla jsem bezvadné přednášky na YouTube od doktora jménem Mobeen Syed. Složitější věci jako např. vznik imunologické diverzity vysvětluje opravdu srozumitelně. S takovými materiály není učení řehole, ale radost. :D

K vlastní zkoušce - zkoušel mě prof. Krejsek, většinu času sice zabral jeho monolog o volbách do akademického senátu, ale jinak byl hrozně milý. :) Druhým zkoušejícím byl doc. Andrýs a podle všeho byl taky fajn. Tolik k imunologii.

Žádné komentáře:

Okomentovat